måndag 14 april 2008

songkran

vatten vatten vatten

songkran= 4 dagars vattenfestival i thailand.
bangkok ar vatten overallt.
thailandare kladdar lera i ansiktet for att det ger valsignelse.
dessutom vattensprutande pa det.
gifvetvis fick jag bevapna med mig ett stycke vapen. anna-greta kallar jag henne.
tyvarr hade vi en kort historia.
i en folkmassa skulle jag forsvara mitt utpost. horden av manniskor blev for mkt.
vapnets vitala del, pumpen, brots.
det blev knapptyst. knacket fran vapnet nar plasten brots fick khao san road att tystna. allt stod still.

med fingret pa underbeslaget tog jag mig i en vaxelvisframryckning med mig sjalv till ett guest house. konstaterade att jag forlorat allt mojligt forsvar.

det fanns bara en losning.
jag dansade mig fram och lat mig bli ordentligt blot.

det fina i kraksangen ar att jag har pa mig gamla, smutsiga klader. anvanda kalsonger och sa dar. allt blir ju lerigt och blott anda. dessutom luktar jag som en blot hund.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP