lördag 15 mars 2008

allt gick bra i burma mamma!

från att vara utomlands har jag varit utomlands igen.

man måste göra det om man ska stanna en längre tid.
i thailand finns det 10243 olika sätt att förnya sitt visum. men vi klev över gränsen till burma.
vi kunde gå över en bro och komma in i ett nytt land, de som inte har det lika lätt tog sig över floden bredvid bron på stora bilringar.

när du kommer till den burmesiska gränsstationen möts du av spioner eller vad de nu vill kalla sig. de frågar frågor av alla de slag och vill gärna veta exakt vad du ska göra. i och med att mitt mål var att få burma på bild klädde jag mig turistigt, tömde kameraväskan på allt förutom kameran med en optik och låtsades vara glad turist dum nog att ha kameran på magen i en passkontroll.

när jag började ta bilder på en vägspärr med tagtråd och grejer fick en man i strikt, tajt militäruniform nog och viftade åt oss att vända.
–je suis un kle fatigue, ropade jag åt honom och sprang därifrån.

1 kommentarer:

Tove 15 mars 2008 kl. 17:04  

En översättning tack?
Puss

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP