tisdag 18 mars 2008

hej bkk

ja nu är jag i bangkok igen.

i närheten av mig står en vakt. en sådan där säkerhetsman som ska kunna hjälpa dig i nöd.
just nu står han och gör läten. han låter som en brunstig tjur. han tar i från magen, lyfter huvudet, tittar uppåt och utstöter läten.
han står på samma ställe, lutad mot ett staket.
detta ställe är dessutom under tak men han har ständigt solglasögon på sig.
i en krissituation skulle han gå av på mitten av vinddraget från när tjyvarna flyr.

tyvärr måste jag säga att jag inte känner mig tryggare med hans närvaro. han ser ut att vara 8653 år gammal. han är en relik från egyptens mumier.
när de byggde pyramiderna och balsamerade kroppar kunde de säga att
– ja han kommer ju vara välbevarad för eftervärlden.
ja det stämde ju för han gå ju runt här just nu.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP