söndag 30 mars 2008

nyhetsintaget.

alltså nyheter om sverige i sverige är väldigt knappt för mig just nu.
med sega uppkopplingar kan DNs hemsida ta minuter att ladda.

nu befinner jag mig mitt i en turistort. som mallis fast på thailändska.
det går att köpa två stycken stora svenska kvällstidningar här.

men för första gången under resan kunde jag i morse äta en lång frukost. inga saker att åka till eller tider att passa. givetvis kom jag över ett exemplar av tidning.
den var några dagar gammal och handlade mest om karolina klüfs avhopp från 7-kampen.

strax efter kom krönikan, handlade om modebloggar. totalintressant ämne.
jag bytte rad och såg att liza marklund stått för orden.

jag vill inte ägna mig åt personangrepp. därför tänker jag inte hedra ovannämnde kvinna med namn igen men banne mig vad trist hon skriver. jag läste ett stycke, fick skölja ansiktet med isvatten för att inte somna och han tänka tanken att snart skriver hon väl något som kommer gagna henne själv. konserverad gröt varianten.
tre bilder fanns med. en på en modebloggare, en till på en modebloggare och sist kvinnans dotter.
ja för är också inblandad i historien om modebloggeri. det finns nog någon skribent i världen som inte vill skriva om barnens internetbedrifter. släpp gärna fram så sverige får skåda.

fantastiskt, viggo cavling börja skriva om någon kusins dotters fotbollslag eller nåt. följa med strömmen liksom.

snart kommer väl någon föreslå att författarinnan ska få nobels litteraturpris.
det vore väl en jättebra idé. tänk den gärna igen.

1 kommentarer:

Tove 31 mars 2008 kl. 09:16  

Här kommer en nyhetsuppdatering om saker som är värda att veta.
Absolut vodka är numera absolut franskt!
Calle Schulman berättade precis på morgonpasset att om han inte var kändis så skulle han vilja vara konditor.
De ska höja busspriserna i östersund.
Dessutom, ÖP har läsarSTORM- över 40 kommentarer, angående vad är tyvärr oklart!
Inte för att glömma, det är lika varmt i Uppsala som på Teneriffa! Det du!
Simma lugnt. Puss

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP